ÖĞRENME STİLLERİ

By | 09:42 Leave a Comment
Öğrenme, bireyin yaşantılar sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça uzun süreli değişmelerdir. Bir bilgi ve becerinin, öğrenme sayılması için davranışta değişiklik yapması ve davranıştaki değişikliğin uzun süreli olması gerekmektedir.
Öğrenme stilleri, her öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendilerine özgü yollar kullanmasıdır. Bilgi alma şekline göre bu yollar üçe ayrılır:


1.GÖRSEL ÖĞRENME: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih ederler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler. Renkli şeyleri, grafik ve haritaları tercih ederler.
Görsel Öğrenenin Özellikleri
§  Genellikle düzenli ve titizdirler. Karışıklık ve dağınıklıktan rahatsız olurlar.
§  Araç gereçlerin yeri bellidir ve bunların yeri değiştirilmez.
§  Çantaları, dolapları her zaman düzenlidir.
§  Dağınık ortamlarda çalışamazlar.
§  Yazmayı sevmeseler de defterlerini temiz ve itinalı kullanırlar.
§  Düz anlatım dediğimiz öğretim yönteminden yeterince yararlanamazlar.
§  Öğrendiklerini gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar.
Görsel öğrenen çocuklar:
·        Renkleri kullanabilir. Yazarken ve okurken renkli kalemlerle not alabilir ve önemli yerlerin altını çizebilir.
·        Öğrendiği bilgileri küçük kartlara yazarak çalışabilir. Bu kartları ayna, defter kapağı, dosya üzeri, pano ve kitaplık gibi yerlere yapıştırarak görünür hale getirebilir.
·        Karmaşık konuları çeşitli şema ve grafiklere dönüştürebilir.
·        Öğrenmekte zorlandığı konularla ilgili görsel video ve slaytlardan yararlanabilir.
·        Öğrenmek için görsel posterler hazırlayabilir.

 2.İŞİTSEL ÖĞRENME:  İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler.
İşitsel Öğrenenin Özellikleri
§  Diğer gruplardakilere göre daha konuşkandırlar.
§  Oyunlarını kendi başlarına oynuyor bile olsalar, sanki yanlarında birileri varmış gibi konuşarak oynarlar.
§  Yaşlarına göre daha kapsamlı cümleler kurarlar, kelime dağarcıkları geniştir.
§  Konuşmalarında bir ahenk ve melodi vardır.
§  Bir şey düşünürken kulak hizasına doğru bakarlar.
İşitsel öğrenen çocuklar:
·        İşitseller konuşarak ve dinleyerek daha iyi öğrenirler. Arkadaşıyla çalışarak ya da öğrendiklerini size anlatarak bilgilerini daha kalıcı hale getirebilir.
·        Konuları öğrenirken yüksek sesle okuyabilir.
·        Ders çalışırken bilgileri, kendi sesinden kasetçalar, i-pod vb. cihazlara, daha sonra dinlemek üzere kayıt edebilir.
·        Hatırlanması gereken bilgiler (tarih, yer ismi, ..vb.) için çeşitli melodiler ve ritimler oluşturabilir. Bu melodilerin komik, saçma veya çılgınca olması öğrenmeyi kolaylaştırır.

3.Dokunsal / Kinestetik Öğrenme: Bazılarının aklında hareket enerjisi daha iyi kalır. Bunlar öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler.
Dokunsal / Kinestetik Öğrenenlerin Özellikleri
§  Bebekliklerinden itibaren sürekli hareket isterler.
§  Dokunmayı ve dokunulmayı severler.
§  Düşme, itme, çekme, çarpışma son derece doğal davranışlarıdır.
§  Evin dışında oynuyorlarsa taşlar, topraklar, kayalar, ağaçlar ile sarmaş dolaştırlar.
§  Temiz kıyafetlerle evden çıkarlar, döndüklerinde gömlekleri sökülmüş, pantolon ve etekleri yırtılmış, düğmeleri kopmuş, dizleri sıyrılmış, üstleri toz-toprak içinde geri dönerler.
§  Görseller görüntü belleği, işitseller ses belleği, kinestetikler kas belleği kullanırlar.
§  Eşyalarının karışık olmasından hiç rahatsız olmazlar.
§  Tertipli olmak için çaba göstermezler.
§  Düşünürken aşağı doğru bakarlar.
Kinestetik/Dokunsal öğrenen çocuklar:
·        Kinestetikler hareket ederek daha iyi öğrenirler. Çalışırken elinde kitap ya da kartlarla ileri geri yürüyebilir, yüksek sesle okuyabilir.
·        Çalışırken, kendi istediği yerde ve şekilde çalışmasına izin verilebilir.
·        Bir şeyler anlatacağı zaman ayağa kalkabilir ve tüm vücudunu kullanarak anlatabilir.
·        Öğrendiği konuları dramatize ederek daha kalıcı hale getirebilir.
·        Çalışırken bir şeyle oynamasına (elinde kalem çevirme, oyun hamuru yoğurma, …vb.) izin verilebilir.
·        Öğrendiği konularla ilişkili, ellerini kullanabileceği çalışmalar yapabilir (lego, oyun hamuru, kil, …vb.).
·        Laboratuar çalışmalarıyla iyi öğrenirler. Evde deneyler yapmalarına izin verilebilir.
·        Öğrendiği konuyla ilgili yaşayarak öğrenebileceği yerlere (müze, fabrika, tarihi yer, …vb.) geziler yapabilir.








KAYNAKÇA:





Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 yorum: